tugba-sakallioglu5288
Evrimi kabul etmek ya da etmemek hayatımızda veya bilimde ne gibi bir değişiklik yaratabilir ki bu kadar yüzyıllarca konu olmuş? Şahsi fikrim nereden geldiğimiz değil nereye gideceğimizdir.
origin1690
bilim bir şeyin nasıl olduğuna bakar, insan gibi komplike canlıların okus pokus sonucu yada tamamen madde evriminin parçası olduğu önemli bir konudur. bilim tamamen ampirik yöntemlerle ervrimi kabul etmiş bulunduğundan aksi kanıtlanmadığı sürece pek değişiklik yaratmayacaktır ancak bulunduğumuz coğrafyada galileo'nun jupiter'in uydularını keşfetmesi gibi köklü değişikliklere sebep olabilir. bu nereye gideceğimizide etkileyecektir.
origin1690
bilim bir şeyin nasıl olduğuna bakar, insan gibi komplike canlıların okus pokus sonucu yada tamamen madde evriminin parçası olduğu önemli bir konudur. bilim tamamen ampirik yöntemlerle ervrimi kabul etmiş bulunduğundan aksi kanıtlanmadığı sürece pek değişiklik yaratmayacaktır ancak bulunduğumuz coğrafyada galileo'nun jupiter'in uydularını keşfetmesi gibi köklü değişikliklere sebep olabilir. bu nereye gideceğimizi de etkileyecektir.
ismail-celik4804
evrimi kabul etmemek gibi birşey söz konusu olamaz şimdi sen yerçekimi yok diyebilir misin ? bunu papalıktan tut en radikal hristiyan biyologlar bile kabul ediyor. ayrıca hayatımızda ne gibi dğeişiklikler yaratabilir demişsin en basiti havva ve ademden gelmediğimizi kabul eder dinini tekrardan sorgularsın ve buda hayatını kökten değiştirir
ismail-celik4804
tabi şimdilerde evrim var ama insanı allah ayrı yarattı ve sahte delilleri yerine koydu diyerek kıvırmaya çalışanlar türüyor ama :D
tugba-sakallioglu5288
Şunu demek isterim ki yerçekimi ve evrimi aynı kefeye koymak felsefi açıdan pek mantıklı değil. Birisini heran her saniye yaşıyorsun canlı cansız her varlıkla kanıtlanabilir bir durum ama evrime baktığın zaman pekte kolay değil canlı veya cansız bir maddeyle göstermek. Ben hiçbir zaman geçmişteki olaylar için ortaya atılmış teorilere kesin gözüyle bakıp düşüncemi yönlendirmem. Ama bana desenki gelecekte evrim olacak diye bi teori atsan ortaya mantıkla bakabilirim.
celil-bora-alacain8289
Evrimle, dini karşı karşıya getirebilmeniz için, son kitap kabul edilen Kuran-ı Kerim-i yemiş yutmuş biri olmanız lazım gelir ki, nacizane yemiş yutmuş biri olarak söyleyebilirim ki, Kuran-ı Kerim'de, evrim yoktur olamaz diye bir kavramın yanından geçen herhangi bir anlatım yok. Yani evrim teorisi Kuran'la çelişmiyor. Bana göre, bu karşı karşıya getiriliş artık bir son bulmalı. Evrime inandığıma göre dinimi sorgulamam gerekir gibi bir yaklaşım bana göre son derece anlamsız.
celil-bora-alacain8289
Evrimle, dini karşı karşıya getirebilmeniz için, son kitap kabul edilen Kuran-ı Kerim-i yemiş yutmuş biri olmanız lazım gelir ki, nacizane yemiş yutmuş biri olarak söyleyebilirim, Kuran-ı Kerim'de, evrim yoktur olamaz diye bir kavramın yanından geçen herhangi bir anlatım yok. Yani evrim teorisi Kuran'la çelişmiyor. Bana göre, bu karşı karşıya getiriliş artık bir son bulmalı. Evrime inandığıma göre dinimi sorgulamam gerekir gibi bir yaklaşım bana göre son derece anlamsız.
ahmet-yilmaz2230
@celil bora alacain, Kuran'ı nasıl okudun da ilahiyatçıların, imamların vb. anladığından farklı şekilde anlamayı başardın?!
https://duckduckgo.com/?q=kuran+evrim+çelişir+mi
ahmet-yilmaz2230
@celil bora alacain, Kuran'ı nasıl okudun da ilahiyatçıların, imamların vb. anladığından farklı şekilde anlamayı başardın?!
https://duckduckgo.com/?q=kuran+evrim+çelişir+mi
celil-bora-alacain8289
Çok merak ediyorsanız yazayım, objektif bakış açısıyla, sorgulayarak araştırarak, okudum sayın @Ahmet Yılmaz. Aklımla da değerlendirdim. Beynim varken, imam, ilahiyatçı, mezar kazıcı v.s gerek duymadım.
kemal-bay-hickimse7261
Dinlerin neredeyse tamamı yoruma açık '' kişisel yaratıcı '' yönergelerinden ibarettir .
İncile göre tanrı dünyayı 6 günde yaratmıştır fakat mesela okuduğum bir romanda yazar , evrenin gerçek yaşı olan 13,7 milyar yılı 6 güne dağıtmış .
Diğer yandan kuranı kerimde topraktan yaratılma kısmını , derinlemesine inerek vede güncel teori olan evrim teorisi ile bağdaştırmak tamamen bakış açısına kalmış .
Açıkcası temelinde burada yaptığımız şey '' yanlış sorulara tatmin edici cevaplar '' vermekten öteye gitmeyecektir .
celil-bora-alacain8289
Sayın Kemal, öncelikle şunu belirtmeliyim ki, dinler diye tabir edilen Musevilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık kavramları tek çatı altında yani İslam'da topluyor Kuran-ı Kerim. Hz Muhammed'den 3bin yıl önce yaşamış Hz İbrahim'in dinine yani. Bu sebepten dinleri birbirinden ayırmak yerine hepsinin ardı sıra birbirinden geldiğini göz önüne alarak değerlendirmek daha akla yatkın gibi geliyor. 6 gün meselesine gelince, yaratıcının zaman kavramı ile insanın zamanı nasıl algıladığı arasındaki fark muminun suresinde açıkça ifade ediliyor.
ahmet-yilmaz2230
@celil bora alacain, mesela şu ayeti nasıl anlıyorsunuz da evrimle çelişmez diyorsunuz?
“Andolsun ki Biz insanı, çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık” (Mü’minun/12)
celil-bora-alacain8289
Sayın @Kemal, dinler olarak tabir edilen, Musevilik, Hristiyanlık, Müslümanlık kavramlarını, Kuran-ı Kerim tek çatıda toplamış ve adına da İslam demiş. Muhammed'den 3bin yıl önce yaşamış İbrahim'in dinine çağırıyor yani. Bu bağlamda dinleri ayrı ayrı değil ardı sıra lakin bir bütün halinde değerlendirmek daha akla yatkın gibi geliyor bana. Ayrıca 6 günle ilgili de şunu söylemeliyim. Yaratıcının zaman algısıyla insanın zaman algısı arasındaki farkı müminun suresinde açıkça ifade ediliyorken, üzerini çizip çöpe atmak bana akıllıca gelmiyor.
celil-bora-alacain8289
Sayın Kemal, dinler olarak tabir edilen, Musevilik, Hristiyanlık, Müslümanlık kavramlarını, Kuran-ı Kerim tek çatıda toplamış ve adına da İslam demiş. Muhammed'den 3bin yıl önce yaşamış İbrahim'in dinine çağırıyor yani. Bu bağlamda dinleri ayrı ayrı değil ardı sıra lakin bir bütün halinde değerlendirmek daha akla yatkın gibi geliyor bana. Ayrıca 6 günle ilgili de şunu söylemeliyim. Yaratıcının zaman algısıyla insanın zaman algısı arasındaki farkı müminun suresinde açıkça ifade ediliyorken, üzerini çizip çöpe atmak bana akıllıca gelmiyor.
celil-bora-alacain8289
Sayın Kemal, dinler olarak tabir edilen, Musevilik, Hristiyanlık, Müslümanlık kavramlarını, Kuran-ı Kerim tek çatıda toplamış ve adına da İslam demiş. Muhammed'den 3bin yıl önce yaşamış İbrahim'in dinine çağırıyor yani. Bu bağlamda dinleri ayrı ayrı değil ardı sıra lakin bir bütün halinde değerlendirmek daha akla yatkın gibi geliyor bana. Ayrıca 6 günle ilgili de şunu söylemeliyim. Yaratıcının zaman algısıyla insanın zaman algısı arasındaki farkı müminun suresinde açıkça ifade ediliyorken, üzerini çizip çöpe atmak bana akıllıca gelmiyor.
celil-bora-alacain8289
Sayın Kemal, dinler olarak tabir edilen, Musevilik, Hristiyanlık, Müslümanlık kavramlarını, Kuran-ı Kerim tek çatıda toplamış ve adına da İslam demiş. Muhammed'den 3bin yıl önce yaşamış İbrahim'in dinine çağırıyor yani. Bu bağlamda dinleri ayrı ayrı değil ardı sıra lakin bir bütün halinde değerlendirmek daha akla yatkın gibi geliyor bana. Ayrıca 6 günle ilgili de şunu söylemeliyim. Yaratıcının zaman algısıyla insanın zaman algısı arasındaki farkı müminun suresinde açıkça ifade ediliyorken, üzerini çizip çöpe atmak bana akıllıca gelmiyor.
ahmet-yilmaz2230
@celil bora alacain, mesela şu ayeti nasıl anlıyorsun da evrimle çelişmez diyorsun?
“Andolsun ki Biz insanı, çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık” (Mü’minun/12)
ismail-celik4804
kuranda evrim yoktur demesi gerekmiyor zaten 1x1 de 1 eder -1x-1 de 1 eder kardeşim adem ve havva ayratıldı mı ? yaratıldı ee daha niye kasıyorsun ? din alimlerinin hemen hemen hepsi evrim yoktur diyor kuranı hatim etmiş o adamalrdan iyi mi bilicen ? kuranı öz dilinde okuyan araplardan iyi mi bilicen ?