pyskophat2791
Ülkemizde ki şu lanet "EĞİTİM" hakkında ?
pyskophat2791
Hocama soru sorduğumda bu sorular bilim ile ilgi olsun ya da evren.
sağolsun cevaplıyor fakat diyor ki "bunlar lisede işine yaramaz" işte bu söz beni çok üzüyor istiyorumki bilim "eğitim"de işe yarasın. siz ne düşünüyorsunuz sizce ülkemizde bilim e daha fazla önem verilsin diye ne yaparız ?
pyskophat2791
Hocama soru sorduğumda bu sorular bilim ile ilgi olsun ya da evren.
sağolsun cevaplıyor fakat diyor ki "bunlar lisede işine yaramaz" işte bu söz beni çok üzüyor istiyorumki bilim "eğitim"de işe yarasın. siz ne düşünüyorsunuz sizce ülkemizde bilim e daha fazla önem verilsin diye ne yapılmalı ?
qx-or-you6709
Daha fazla test çözmeliyim, 400 soru çok az!
qx-or-you6709
Daha fazla test çözerek daha fazla soru tipi ezberlemeliyiz. Çoğumuz sınav haftasındayız. Bir yerden sonra ezber şart. (Bu sitede arkadaş ekleme, özel mesaj gönderme gibi sistemler olsaydı iyi olurdu.)
pyskophat2791
Zaten "eğitim" dediğimiz sistem sayılardan ve basit bir kağıttan ibaret.
qx-or-you6709
Sorgulamadan kötü bir sistemi daha iyi hale getirmek pek mümkün değildir. Sorgulayanları görmek çok hoş; fakat şimdi çıkıp LYS kimyayla ilgili 20+ test çözmem gerek. Önemli olan zoru başarmak (zor veya saçma bir sistemde elinden geleni yapmak) değil mi?
pyskophat2791
Lise 1 deyim daha lise4 e veya üniversiteye kadar bu eğitim sistemi daha iyi hale getirilir umarım.
dogukan-simsek3907
eğitim sisteminin sorulara dayalı olmasının sebebi günlük hayattaki problemleri daha farklı bakış açılarıyla değişik yöntemlerle çözmenizi sağlayabilmektir... şimdi 2-3 formül ezberleyip bir kaç işlemi yapamıyorsanız eğitim sistemi kötü diye zırlamayın... üniversitede kaç dereceli integrallerle algoritmalarla uğraşmadan bu kadar net konuşmamalısınız... Zira etkin bir sistem kurabilmenin yegane temeli bu sistemi oluşturan terimleri hayatın bir parçası haline getirebilmektir... Rasyonel ve mantıklı düşünebilmeniz size sorulan soruların mantık kapsamına bağlıdır... Ha ben ezbere de karşıyım... Eiğitim sistemi tam olarak bunu amaçlamıyor ama sistem de bu yönde yozlaşıyor... Bu da inkar edilemez bir gerçek...
pyskophat2791
Doğukan Şimşek kastın bana ise ben lise 4 gitmiyorum daha lise 1 deyim benim eğitim hakkındaki sorunum formül ezberlemek falan değil yukarıda dile getirmişim.
dogukan-simsek3907
İşte o sorduğun soruları tam olarak anlayabilmek için lisede sana anlatılan konuları anlayarak dinlemelisin... Ezberlememelisin... Çok alakasız gibi görünse de fizikte her şey birbiriyle bağlantılıdır... Hemen her şeyi tam anlamıyla bir anda öğrenemezsiniz... Sağlam bir temel şart... Bu da lisede atılıyor...
pyskophat2791
+DoğukanŞimşek Teşekkürler :)
qx-or-you6709
Yorumlara bakmak için ara verdim. Doğukan Bey'in dediği gibi anlamak daha önemli ama fazla derine inme! :) Özelime girmek istemesemde birazcık gireyim. Lise 4'e gidiyorum, lise 1 iken zor denebilecek diferansiyel denklemleri çözüyor ve bazılarının çözümü için gerekli özel fonksiyonlar üzerinde çalışıyordum. Lise 3 olduğumda bıraktım. Çok katlı integralleri N-boyutlu sistemler dışında kullanmadım. :) O zamanlar indirilenler geçmişimde binlerce makale mevcuttu. Ayrıca yabancı dilim de çok iyi. Yani çok meraklıydım. Şimdi eski becerilerimin çoğunu kaybettim ve merakımı test sorularıyla sınırlayarak okul birincisi oldum. Benim tek derdim, eğitim sistemimizin yetenek ağırlıklı olması zaten. Sistem şuan daha da iyiye gidiyor. Ayrıca eğitimi tamamen iyi olan bir ülke de yok, diğer sistemleri de inceledim. Merkezi sınav sistemimiz hakkındaki her şeyi biliyorum. Belki de çok kişisel zırlamışımdır. Ama şimdi daha iyi hissediyorum. Herkese bol meraklar!
burtay-mutlu-shibumi-tr1695
Moralinizi bozmak istemem ama, staj için birimimize gelen gerek liseli gerek ise üniversiteli çocuklara bakıyorum.
Bomboşlar... Bu çocukların hatası değil, onları ezberle evrak almaya yönelten sistemin hatası.
Eğer Türkiye'de bir kariyer yapacaksanız, ezberleyin geçin gidin.
Ama eğer yurt dışını düşünüyorsanız, anlamaya çalışmalısınız. Ezber günü kurtarır sadece...
Bilime daha fazla önem verilmesi için, önce işe siz başlayacaksınız. bilime siz değer verip ve saygı göstereceksiniz. Bu sitede gördüğüm kadarıyla (son bir kaç gündür çıkan bir kaç kişi hariç) herkes bu saygıyı gösteriyor.
Yine gördüğüm kadarıyla, ülkenin elit denebilinecek zekaları (lise ve üniversite dönemindeki) bu sitede var ve bazen şaşırtıcı derecede güzel ve önemli yaklaşımlarda ortaya koyuyorlar.
Ama ne yazık ki burası ülkeyi veya çoğunluğu temsil etmiyor. Yine de buradan bir sonuç çıkıyor; çocuklarımıza tartışma ve görüşlerini ifade etme şansı verdiğimizde, sorularını ne kadar absurd olursa olsun, saygıyla ve ciddiyetle ele aldığımızda, çok iyiler...
Potansiyel var... Toplumumuz bu potansiyeli kullanamıyor diye, hevesinizin kırılmasına izin vermeyin. Sürüdeki "sarı ya da mor inek" olmaktan çekinmeyin. Zaten çoğunuz, toplumun size çizdiği yolda değil, kendi seçtiğinizde ilerliyorsunuz.
Bu şekilde eğitim sistemimizin en azından bu aşırı bilgi yığma yapısından, işinize yarayacak olanları seçip, onları anlayabilirsiniz. İşinize yaramayacak olanları ezberleyin, gitsin... Ama zevk aldıklarınızı, merak ettiklerinizi anlayarak öğrenmeye çalışın.
kemal-bay-hickimse7261
Eğitim hakkında katılmıyorum ama '' öğretim '' hakkında epey sorunları var ülkenin . Hata bu global bir sorun . Değişiklik gerek öğretim konusunda . İnsan beyni hakkında 20 . yy da bildiğimizden daha çok şey biliyoruz bu yüzden beynin nasıl öğrendiğine ve nasıl kaydettiğine yönelik tasarımlar elbet değerlendirilecektir . Ben yaklaşık 4 sene önce başarısızlıklarıma '' bahane '' üretmenin bir işe yaramadığını anladım .
Gençler dünya bombok , kime şikayet edersen et gerçek bu . Yapmanız gereken ; bu bokluktan stem etmek değil bu bokluğa rağmen mükemmellikler yaratmaktır .
kabuto6141
Eğitim geçmişte ki kültürün geleceğe ne kadar ve nasıl yansıdığı ile ilgili geleneksel bir durumdur. Farklılıkları bu yüzden içermektedir. Her milletin eğitiminde ki fark ve kendine göre tabirini oluşturan fark burada gizlidir. Kendi görüşüm tabi bunlar. :) Bilimsel düşünceyle bir toplum oluşturmak onu bilimsel düşünen bir toplum yapmaz. Bu iç güdü ve merak ile ilgili bir durumdur. Ancak Merak ve hislere dayandırılan, sorugucu bir toplum oluşturmak isterseniz işte o zaman bilimsel bir düşünceye kavuşmuş olan bir toplum oluşturabilme şansınız olabilir. Umarım düşündüklerimi aktarabilmişimdir. İmla konusunda eksiklerim çok var bazen konu bütünlüğümde bozulabiliyor. Mazur görünüz eksiğimi en kısa zaman da da gidermek istiyorum ancak zamanımı bir türlü ayıramıyorum. Sevgilerle...
qx-or-you6709
Zaten bilim temelli olması için önce gerekli ilgi ve merakın medya ve sivil toplum gibi kuruluşlarımız tarafından aşılanması gerek. Herkes bilimsel düşünemeyebilir; fakat bilimin ve yeteneklerimizin ön planda olması gerek. Din işlerini bilimden çıkarmalı ve oluşabilecek fikir ayrılıklarına saygı duyup sahip çıkmalıyız. Ayrıca din ve bilim düşman değildir, bilim nesnel bir ortamda yürüdüğünden din ile ters düşebilir. Ve bunu yaparken de aşırıya kaçmayacak şekilde geleneklerimizi korumalıyız. Bilimi hemen her türlü ön yargıdan uzak tutmalıyız. Herkes fikirlerini sunabilmeli.
qx-or-you6709
Zaten bilim temelli olması için önce gerekli ilgi ve merakın medya ve sivil toplum gibi kuruluşlarımız tarafından aşılanması gerek. Herkes bilimsel düşünemeyebilir; fakat bilimin ve yeteneklerimizin ön planda olması gerek. Din işlerini bilimden çıkarmalı ve oluşabilecek fikir ayrılıklarına saygı duyup sahip çıkmalıyız. Ayrıca din ve bilim düşman değildir, bilim nesnel bir ortamda yürüdüğünden din ile ters düşebilir. Ve bunu yaparken de aşırıya kaçmayacak şekilde geleneklerimizi korumalıyız. Bilimi hemen her türlü ön yargıdan uzak tutmalıyız. Herkes fikirlerini sunabilmeli.
qx-or-you6709
Zaten bilim temelli olması için önce gerekli ilgi ve merakın medya ve sivil toplum gibi kuruluşlarımız tarafından aşılanması gerek. Herkes bilimsel düşünemeyebilir; fakat bilimin ve yeteneklerimizin ön planda olması gerek. Din işlerini bilimden çıkarmalı ve oluşabilecek fikir ayrılıklarına saygı duyup sahip çıkmalıyız. Ayrıca din ve bilim düşman değildir, bilim nesnel bir ortamda yürüdüğünden din ile ters düşebilir. Ve bunu yaparken de aşırıya kaçmayacak şekilde geleneklerimizi korumalıyız. Bilimi hemen her türlü ön yargıdan uzak tutmalıyız. Herkes fikirlerini sunabilmeli.