albatros7306
Tabanı yere yakın olan otomobiller için, yol tutuşunun iyi olması durumunun açıklaması nedir?
albatros7306
Merkezkac etiketi virajlardaki savrulma olayı içindi. Tabanı yere yakın arabanın kütle merkezi, illaki daha aşağıda olur ve bu da viraj yayının merkezine olan uzaklığını az da olsa kısaltır.bu kısalma merkezkaçı artırmaz ve yol tutuşunu azaltmaz mı?
yelkan-kafkas8785
Araçların yere yaklaştırılmasının sebebi aerodinamik ile alakalıdır. Yani aracın altındaki boşluğu ne kadar az bırakırsanız aracın altına o kadar az rüzgar girer. Hatta aracın altındaki sürtünmeyi azaltmak için iç bükey bir çukurda eklenir. (tıpkı uçak kanatlarının hava akımını kullanarak yükselmesine benzer şekilde otomobillerde hava akımından faydalanarak yere daha da yaklaşır) Bunu destekleyecek şekilde, aracın üst kısmının yapısını, üstten geçecek hava akımın aracı yere doğru bastıracak şekilde dizayn ederseniz,(tabi işin esprisi sürtünmeyi mümkün olduğu kadar az tutmaktır.) sert amortisörler kullanır ve üstüne birde spoilerle eklerseniz aracınız tam bir viraj canavarı olur. Gerçi yeni nesil otomobillerde konforu arttırmak için kullanılan yumuşak amortisörler ESP tarzı elektronik sistemlerle tolere ediliyor.
Yani araçların yere yakın olması, kullanılan hatların su damlası misali yuvarlak olması vs. gibi durumlar genelde aerodinamik.
Tabi aerodinamiğin yanı sıra aracın ağırlık dağılımı da denge ve yol tutuşunda en az aerodinamik kadar önemlidir.