kemal-bay-hickimse7261
Evrim ve yaşamın başlangıcına yönelik konular, 21 Haziran 2017 itibariyle resmen müfredattan kaldırıldı. Bu gelişmeden nasıl bir anlam çıkarılabilir ?
kemal-bay-hickimse7261
Gerçekci olmak gerekir ise bence bu kararın hiçbir anlamı yok. Bilgi çağında yaşıyoruz ve bireysel olarak internetimiz ile her şeyi öğrenme potansiyeline sahibiz. Ülke açısından baktığımız da bence o kadar da kötümser olmak için fazla sebep yok. Belki gerçekten gerekçelerinden dolayı aldıkları bir karardır. Yani arkasında " yobaz bir düşünce " yatmıyordur. Eğer yatmıyorsa ilerleyen günler de bu hatayı düzeltebilecek iyileştirmeler görebiliriz.
kemal-bay-hickimse7261
Gerçekci olmak gerekir ise bence bu kararın hiçbir anlamı yok. Bilgi çağında yaşıyoruz ve bireysel olarak internetimiz ile her şeyi öğrenme potansiyeline sahibiz. Ülke açısından baktığımız da bence o kadar da kötümser olmak için fazla sebep yok. Belki gerçekten gerekçelerinden dolayı aldıkları bir karardır. Yani arkasında " yobaz bir düşünce " yatmıyordur. Eğer yatmıyorsa ilerleyen günler de bu hatayı düzeltebilecek iyileştirmeler görebiliriz.
kemal-bay-hickimse7261
Gerçekçi olmak gerekir ise bence bu kararın hiçbir anlamı yok. Bilgi çağında yaşıyoruz ve bireysel olarak internetimiz ile her şeyi öğrenme potansiyeline sahibiz. Ülke açısından baktığımız da bence o kadar da kötümser olmak için fazla sebep yok. Belki gerçekten gerekçelerinden dolayı aldıkları bir karardır. Yani arkasında " yobaz bir düşünce " yatmıyordur. Eğer yatmıyorsa ilerleyen günler de bu hatayı düzeltebilecek iyileştirmeler görebiliriz.
kemal-bay-hickimse7261
Gerçekci olmak gerekir ise bence bu kararın hiçbir anlamı yok. Bilgi çağında yaşıyoruz ve bireysel olarak internetimiz ile her şeyi öğrenme potansiyeline sahibiz. Ülke açısından baktığımız da bence o kadar da kötümser olmak için fazla sebep yok. Belki gerçekten gerekçelerinden dolayı aldıkları bir karardır. Yani arkasında " yobaz bir düşünce " yatmıyordur. Eğer yatmıyorsa ilerleyen günler de bu hatayı düzeltebilecek iyileştirmeler görebiliriz.
kemal-bay-hickimse7261
Gerçekci olmak gerekir ise bence bu kararın hiçbir anlamı yok. Bilgi çağında yaşıyoruz ve bireysel olarak internetimiz ile her şeyi öğrenme potansiyeline sahibiz. Ülke açısından baktığımız da bence o kadar da kötümser olmak için fazla sebep yok. Belki gerçekten gerekçelerinden dolayı aldıkları bir karardır. Yani arkasında " yobaz bir düşünce " yatmıyordur. Eğer yatmıyorsa ilerleyen günler de bu hatayı düzeltebilecek iyileştirmeler görebiliriz.
kemal-bay-hickimse7261
Düşünceleriniz nelerdir ?
burtay-mutlu-shibumi-tr1695
Düşünecek bir şey yok...
"Herkes gider Mersin'e, biz gideriz......"
Aslında sadece ülkemizde değil, dünya çapında bilime yaklaşımda bir yozlaşma var. Yönetim sistemleri de aynı yozlaşmayla paralel politikalar üretiyorlar.
venividi7017
21. yüzyılda gerileme çabası içinde olan çok fazla ülke yoktur sanırım. Genel olarak o kadar kötü durumdayız ki evrimin ne olduğunu bile direk bilmiyoruz, yolda 10 kişiye sorsanız 9u sadece bir teori olduğunu söyler.
Her yıl büyüyen sırf bu geçtiğimiz dönem 6.5 milyar TL ayrılmış(yetmedi ek ödenek istendi rakam bilmiyorum) bir sektör söz konusu, bence çok yerinde bir hamle olmuş uyuyanı uyandırmamak lazım.
hakan-k9304
Biraz Araştırdım, Doğru mu Bilmiyorum.
Ama Araştırdıgım Kadarı ile Algılama Kapasiteleri Olmadıgı İçinmiş.
İlk okulda İnsanlıgın SÖZDE Anlayamadıgı Kuranı Çocuklara Anlatmak Normal,
Hayal Edilemeyecek Allah ı Anlatmak Normal,Bunları Anlayabilirler, Ama; Hücrenin Koşullara Uyum Sağlamasını Anlayamazlar. Şaka Gibi :D :D:D
10. Sınıfa Giden Biri Olarak Evreni Anladıgımı Düşünüyorum.
Evrimi Anllattığım Kişilerde; Evrimi Anlayabilen Kişilerin Çoğu; Dini İnancı Yok, Yada Bu İnanca Pek Bağlı Değil.
Anlamayıp Aptallık Yapanların Kişilerinde; Dindar Oldugunu Söyleyebilirim.
Eskiden Bu Dindarlara Bu Kadar Rahat Yokdu.Keşke Yine Aynı Olsa Belki Şimdi Aydınlanabiliriz.
hakan-k9304
Doğru mu Bilmiyorum Ama, Araştırdıgım Kadarı İle;
Liselilerin Evrimi Anlayamayacagi İçin Kaldırılmış.
Evrimi Anlayamazlar Ama İlkokulda; Sözde* İnsanın Anlayamayacagi Kuranı Öğretirler,
Hayal Edilemeyecek Bir Canlı Olan Tanrıyı Öğretirler. Ama Hücrenin Koşullara Uyum Sağlamasını Anlayamazlar Bravo...
Elementlerin Atom Numaralarını Ezberlemeleri Önemli,
Ama Atalarının Kim Oldugu Önemsiz.
Ben 10. Sınıfa Giden Biri Olarak Evreni Anladıgımı Düşünüyorum.
Aynı Sınıfa Giden Ve Evrimi Ve Evreni Anlattığım Kişilerde
Dindar Olanların Anlamayıp, Batıl İnançları Olmayan Ve Ya Bağlı Olmayan Kişilerin Anladıgını Görebiliyorum.
Ve Dindarların Çoğu Biliyosunda Ne Oluyo Gibi Şeyler Söylerken Diğer Kesim Aydınlanma Peşinde.
Bu Şekilde Devam Ederse Ülkeye Sert Bir İdeoloji Gerekicek.
Bilim Adamı Olmak İsterken Bir Anda Devrimci Olursam Bu Yazımı Hatırlayın.
arda-mert8188
Şahsen Kuran-ı Kerim'in mealini okumuş, Evrim Teorisini araştırmış(ve araştırmaya devam eden) bir 10.sınıf öğrencisiyim. Bu konuda herkesin mantığı farklı çalışır düşünceleri farklıdır amenna. Lakin deist(dünyada tanıdığım en zeki insan) bir arkadaşım var. Onunla sohbet ettiğimizde bana Kuran-ı Kerim'deki ayetlerin çeliştiğini anlatıyor bir yaratıcının olmadığını değil. Şahsen Evrim Teorisini anladığımı düşünüyorum ve Kuran-ı Kerim'in de asla Evrimi reddettiğini düşünmüyorum. (Her türlü görüşe ve eleştiriye açık olduğumu belirtmek isterim.)
arda-mert8188
Şahsen Kuran-ı Kerim'in mealini okumuş, Evrim Teorisini araştırmış(ve araştırmaya devam eden) bir 10.sınıf öğrencisiyim. Bu konuda herkesin mantığı farklı çalışır düşünceleri farklıdır amenna. Lakin deist(dünyada tanıdığım en zeki insan) bir arkadaşım var. Onunla sohbet ettiğimizde bana Kuran-ı Kerim'deki ayetlerin çeliştiğini anlatıyor bir yaratıcının olmadığını değil. Şahsen Evrim Teorisini anladığımı düşünüyorum ve Kuran-ı Kerim'in de asla Evrimi reddettiğini düşünmüyorum. (Her türlü görüşe ve eleştiriye açık olduğumu belirtmek isterim.)
burtay-mutlu-shibumi-tr1695
Evrimi red eden kutsal kitabımız değil, onu yorumlayıp kendi menfaatlerine topluma göre sunanlar red ediyor. Çünkü düşünen insan tehlikeli onlar için...
En basitinden, her şeyi yaratmaya muktedir bir güç için, her şeyi sebepleri-nedenleri ile yaratırken, geçen 5 milyar yıl "sadece 1 an" dan ibaret değil mi?
burtay-mutlu-shibumi-tr1695
Evrimi red eden kutsal kitabımız değil, onu yorumlayıp kendi menfaatlerine göre topluma sunanlar red ediyor. Düşünen insan tehlikeli onlar için...
En basitinden, her şeyi yaratmaya muktedir bir güç için, her şeyi sebepleri-nedenleri ile yaratırken, geçen 5 milyar yıl "sadece 1 an" dan ibaret değil mi?
hakan-k9304
Kitabı Her Şeye Uyarlıyorlar.
Ne Zaman Bir Teknolojik Gelişme Olsa Bir Ayet Bulup ''Bizde 1400 Yıl Öncede Vardı'' Diyorlar.
Ulan Madem Vardı; Bulsaydın Ya Sen Yıllar Önce.
Kitapda Evrim Olmadıgı Bariz Belli ( okudum ).
Ama Bazı Gelişmiş İnsanlar ; Kitabı Kendi Düşüncelerine Uyarlamak İçin Ayetleri Kendi İstekleri İle Yorumluyorlar.
Hiç Unutmam, Bir Tv Programında Birisi Evrimi Ayetler ile Kanıtlamaya Çalışıyordu,
Diğer Kişide Atlayıp ''Sen Burdan Bunu Çıkarıyorsan Bende Bazı Ayetlerden Allah'ın Olmadıgını Çıkarabilirim.'' Demişti.
Demek İstediğim Herkes Kitabı Kendi İsteklerine Göre Yorumluyor.
-Peki Zamanla Olan Ne Mi?
İnsanlar Bilimsel Gelişmelerin Kuranla Uymadıgını Fark Ediyor ve Kendi İsteğine Göre Yorumluyor.
Kitabı Kendi Düşüncesine Göre Değiştirdikçe Orjinalinden Farklı Oldugunu Anlıyor.
Çelişkileride Anlıyor. Bu Şekilde Düşüncesini Değiştiriyor.
vide-supra1191
Galiba 2 yıl oldu herhalde lise müfredatından doğal seçilim ya da yapay seçilim kaldırılmıştı. Fakat evrim başlığı duruyordu eğer yanlış hatırlamıyorsam.
Söylenecek pek bir şey yok aslında. Lise eğitiminde bu konunun öğretilmesi ya da adının dahi geçmesi çok önemliydi. Ben lisedeyken adnan oktar adına çeşitli garip insanlar kaliteli eğitim veren liseleri dolaşarak güzel ve özgür zihinleri çoktan zehirlemeye başlamışlardı bile. Hani ergenliğe kadar canlanmasına fırsat verilmemiş olan yaratıcı düşünme yetisinin düşük bir ihtimal dahi olsa uyanabilecek olması, devlet eliyle son bir baskıyı hak edecek kadar önemli bir tehditmiş aslında.
Çok çarpık ideolojik saplantılar barındıran bu egemen yapının kendi kendini cahilleştirmek dışında yapabileceği en kötü şey beraberinde tüm kuşakları da sürüklemek oluyor herhalde
burtay-mutlu-shibumi-tr1695
Sayın Hakan K düşüncelerinize bir kaç görüşümü (izninizle ) dahil etmek isterim.
Kur'an-ı Kerim , bir fen bilimleri kitabı değildir. Bu amaçla gelmemiştir.
Ahlaki olarak çökmüş, toplumsal dinamikleri zayıf, aşırı ırkçı-kabileci yaklaşıma sahip bir topluma;
Sosyal Adalet, İyilik, Güzellik ve Adalet kavramlarını öğretmek için gelmiştir.
Yani insanlara bilimsel bir rehber değil, ruhsal bir rehber ve yol gösterici olarak gelmiştir.
Cemaati biçimlendirirken, insana yakışır bir yaşam için gerekli temel kuralları ve noktaları gösterirken, bireyi serbest bırakmış, gönüllü katılımını, eğer katılmıyosa sadece saygı göstermesini istemiştir. Ve "saygı görmek için önce saygı göster" ilkesini kendisi uygulamıştır. Kimseyi zorlamamıştır, inanmaya ya da inanmamaya...
Peki kitapta 1400 yıldır olup ta farkedilmeyen bilimsel yanına gelince... Bilimsel Rehber amacı taşımadığı için, bilimsel ispat kaygısı da taşımamaktadır. Ama örneklemelerinin de bilimsel verilerle uyumlu olması da şaşırtıcı olmamalı.
Sonuçta, insanlığa tüm kattıklarına rağmen İslam toplumu, kitapta yazılanları tam anlamamıştır. Aslında halen de anlayamıyorlar.
Levh-i Mahfuz'dan satırlarda içeren kitaptan, her şeyin bilgisini bulmayı umuyorlar. Bulamayınca da uyduruyorlar. Çünkü o sadece tebliğ amaçlı yollanmış bir rehber.
-----------------------------------------------0------------------------------------------------
Toplumların genel olarak cahilleşmesini, nüfusun kalabalıklaşmasına ve kaynakların azalmasına bağlıyorum.
O kadar çok endişe verici durum var ki gelecekte, yarını düşündükçe insanlar mutsuz oluyor.
Geleceğe güvenle bakabilme sorunu bu esasta...
Bilim ise gelecekle ilgili bir çok çözüm üretirken, esas sorulara cevap üretemiyor hala...
Yapay kan damarları, 3D yazıcı, enerji tasarrufu sağlayan akıllı binalar, uzay teknolojisi, genetik, vs.vs...
Ama bunların hepsi kişi başı GSMH 25.000 USD ve üstü, sanayileşmiş, hızlı yaşlanan toplumların çözümleri...
Ortalama yaşam süresinin 55 olduğu, doğum oranı yüksek, genç ve parasız aç hızlı çoğalan insanların çözümü değiller. Uygulanabilirlikleri de çok düşük.
Böyle bir ortamda kendi toplumunuz içinde bile yönetenler ve yönetilenler olarak toplumun farklılaşması doğal. Hangi ülkenin doğal kaynakları adilce bölüşülüyor da, toplumunun tümüne eşit sosyal refah sağlıyor? Hiç biri...
Bunun sürmesi için, kaynaklar üzerinde hakimiyet sahibi olanların, kaynak üretiminde gfiziksel ve zihinsel işgücü yapacakların zihinsel kapasitelerini sınırlamaları gerekiyor.
Sonuç: Tv'ler yarışma, dizi ve evlilik programı olarak karşımıza çıkıyor.
hakan-k9304
Aslında Haklısınız,
İnanmayın Demiyorum;
Hobi Olarak Yine İnanın.
Ama Bilimle Yarıştırmayın,
Gerekirse Bilime Uydurun,
Ama Bilimden Üstün Tutmayın.
Yada Bilime Engel Olmayın.
Eğer Dediğim Gibi Olursa Saplantı Haline Getirmiş İnsanlar Dışında Bunu Çoğu İnsan Problem Etmez.
Tabi 10. Sınıfta Oldugum İçin Sınıfımda ''Maymun eheheh'' Diye Dalga Geçen Gelişmemiş Maymunlar Var. ''Yow Kardeşim Olsaydı Kuranda Yazardı Yowww.'' Gibi Cümleler Falan.
Neyseki Soğumadım :)
---------
Ülkenin Durumuna Gelirsek;
Tüm Bilim Kariyerimi Bırakıp Siyasete Atılasım Geliyor.
Sınıflı Sosyalizm Gibi.
Ülkeyi Bana Bıraksalar,
300 Yıla Kalmaz Gallifreye Çevirmeye Zorlarım.
500 Yıla Kalmaz Tardis Üretip.
Değil Evreni Tüm Kozmozu Yönetiriz.
muzaffer-erdem5978
Kutsal kitapların yada elçi olarak adlandırılan pek çok kişi zaman içinde gelecek den gelen büyük bir ihtimalle "ANAERKİL" bir yaşayış içersin de ki kültürden gelmektedir.
-Büyük bir ihtimalle bizlere ısrarla bir şeylerin haberi verilmekte ama bizler kız torunlarımızın uyarılarını pek de anlamış değiliz.
Anaerkil olduklarını nereden çıkarıyorsun diye soracak olursanız, mevcut sistem içinde ciddi sıkıntı sebebi olan cinselliğin o dönemde ki ehemniyetini pek de farkında olmadığından diyebilirim.