omer-altuntas7855
merhabalar arkadaşlar uçaklara ek fren sistemi yapılabilir mi ? görüşlerininiz nelerdir ? avantajları ve dezavantajları nelerdir sizce ? ya da gerek var mıdır ?
kemal-bay-hickimse7261
Zaten yapılan bir şey bu . Uçak gemilerinde , uçaklar kısa mesafede ani bir yavaşlama gereksinime ihtiyaç duyuyor . Bunu da uçağın arkasından çıkan paraşüt ile yada gemide ki çelik halatın yardımı ile yapılıyor diye biliyordum . Diğer yandan uçakların iniş hasarını azaltmak için , iniş doğrultusuna bir atımlık bir basınç topu tarzı bir şey atılması teoride var .
omer-altuntas7855
yorum için teşekkür ederim evet amerikan ordusuda bu işi seneler önce roketlerle yavaşlatma ve hızlandırma olarak svaş uçaklarında denediler benim amacım yolcu uçaklarında hidrolik sistemin çalışmadığı zamanlarda yani acil durumlarda normalde olan frenlerin sistemlerin çalışmaması durumunda bir yedek fren yapmak diğer fren sistemlerinden bağımsız çalışabilen
melih-ergin4823
Ucaklarin zaten kullanim amacina gore fren ve kanat sistemleri degisiyor, misal yuksek irtifa icin dusuk manevra kabiliyetli fakat daha stabil olan uzun ve govdenin uzerine dogru kanatlar,yada dusuk irtifa ve yuksek manevra kabiliyetli kisa ve govdenin altina dogru kanatlar kunnaliliyor. Diceksin manevra kabiliyetini sormadim, ama manevra dedigimiz zaman "Stalling" dedigimiz olay devreye giriyor oda kanatlari egip bukerek hiz kesme diye ozetlenebilir. Istisnai durumlar tabiki var ucak gemilerindeki halat ve daha deneysel ucaklarda kullanilan parasut sistemi gibi hatta f35-B tarzi ucaklarda ters itis kullanilarak ani duruslar veya dikey kalkislarda yapiliyor, tabi onlarda kisa pistler icin kullanilan cozumler. Ozet gecmek gerekirse atlantigi gececek kocaman bir yuk ucagina fren kapasitesini yukseltmek icin kanatlarini kucultur yada kanat acisini assagiya indirirsen ucagin surtunmesini arttirir buda gereksiz yakit ve hiz kaybina yol acar. Umarim yardimci olmustur.
melih-ergin4823
Ucaklarin zaten kullanim amacina gore fren ve kanat sistemleri degisiyor, misal yuksek irtifa icin dusuk manevra kabiliyetli fakat daha stabil olan uzun ve govdenin uzerine dogru kanatlar,yada dusuk irtifa ve yuksek manevra kabiliyetli kisa ve govdenin altina dogru kanatlar kullaniliyor. Diceksin manevra kabiliyetini sormadim, ama manevra dedigimiz zaman "Stalling" dedigimiz olay devreye giriyor oda kanatlari egip bukerek hiz kesme diye ozetlenebilir. Istisnai durumlar tabiki var ucak gemilerindeki halat ve daha deneysel ucaklarda kullanilan parasut sistemi gibi hatta f35-B tarzi ucaklarda ters itis kullanilarak ani duruslar veya dikey kalkislarda yapiliyor, tabi onlarda kisa pistler icin kullanilan cozumler. Ozet gecmek gerekirse atlantigi gececek kocaman bir yuk ucagina fren kapasitesini yukseltmek icin kanatlarini kucultur yada kanat acisini assagiya indirirsen ucagin surtunmesini arttirir buda gereksiz yakit ve hiz kaybina yol acar. Umarim yardimci olmustur.
altan-altan5186
Sorun Ucagi Durdurmak Degil BuNun Binbir Yolu Var mesela Ucak Gemilerindeki Halat. burada Onemli Olan Yolcu Ucaklari Icin Konfor Ve secilmemis Egitim Almamis Normal Insan Fizyolojisidir. Daha Guclu Bir Frende Yolcular Zarar Gorebilir Uzerlerindeki Kiyafetler Ve Fiziksel Durumlari Buna Uygun Degildir.